smile as long as you can

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful


Satu hari aku explore folder lagu laptop membe aku(miskin xde lptop sniri) mataku terpaku pada lagu Raihan - Senyum (cewahh...rsa cam budak baik lak dgr nasyid :P )



Senyum ye.....hmm.. :)




Aku penah tgk satu rancangan bersiri 'Dilema' dalam tv1 tak silap aku....ia memaparkan semua kisah-kisah yg berkaitan dengan kehidupan wanita seharian berdasarkan realiti kini....


macam2...penganiyaan terhadap isteri....anak2 pompuan...ibu...bla..bla...pendek kata semua berkenaan mereka yg kromosom XX


huuh~ rasa cam malay guy terakhir lak :P


Pastu akhir rancangan tu akan diulas smula oleh Dr.Fadhilah Kamsah sbg nasihat...

Dia penah kata : "Wanita ni ye.....time mana senyuman dia paaaaaling manis..?
.
.
.
.

Haa.....time mengandung tuan-tuan..... "




Lantas dlm hati, aku pun berbicara kdp isteriku (berangan) :

"Umi senyum lebih comel la time mengandung.....camni ayah nak suh mengandung slalu la... :P "

huahuahua...ignore that...



Ni la senyuman kak ina(kak ipar) ketika sarat mengandung....kan berseri...abaikan jejaka yg d sbelahnya



Hasilnya ialah.......anak dia pon la ni ikut dy...dok ghenyeh(senyum tahap dewa) 24 hours...hahaha!!







senyum...

menyejukkan hati yang lara

melapangkan minda yang sempit

menyubur hidup yang gersang

menyala kasih yg terpadam






MOGA SEMUA PEMBACA DIKALANGAN MEREKA YANG MURAH SENYUMAN

:)


.....................................................................................................







ni adalah pic abg aku yg tertinggal masa dlm entri yg lalu....dgn berbesaq hati aku nk publish pic dy seraya mempromosikan dirinya kpd khalayak maya.....


beliau bujang....!!!!!!! jgn lepaskan peluang.....!! tapi kalian perlu mendapat saringan awal sbg tapisan melalui aku......bkn mudah2 ja.......ngeh3x










Ok.......ma'as salam ayhal ikhwatul ahbab ^_^

2 Comments:

aLiph said...

lerrrrr.......hampeh ko..

adikmu said...

heeeee..

pic tu cute pe... :D