el Hub & esy Syouq

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful


Love and miss....both this were belongs to Allah...secara mutlak....Allah berhak beri rasa cinta kepada sesiapa yang dia mahu...begitu jua rindu...(smbil wat gaya fadhilah kamsah)



Cinta dan rindu kepada Allah itu utama...stop...tak yah sembang....smua org tau....tiada yang boleh atasinya jika nak kan Allah juga cinta dan rindu kita...


Kalo manusia....? fuuhh.....paaaaaaaaanjannnnng cerita......lebaaaaaaaaaaaaar kisahnya..


Mesti ramai cakap kalo dasar ia iman...selamat.....huh...pandai anak-anak ayah ni ye... :D "umi....mari 'ramai'kan lagi umat nabi kita...suka tgk...smua bijak..." (berangan sejenak pasca perkahwinan)


Apa yang membuatkan masak lemak(peberet aku) sedap? org nogori jwb ye...
sbb cili api..


Apa yang membuatkan coklat sgt best dimakan ?
kerna kandungan glukosanya...(blagak pndai sains :P )


Apa yang membuatkan cinta manis dan bertambah manis...?
bila bayu rindu mencelah di setiap ruang dedaunan cinta........pehhh....pohon akan nampak lebih rendang dan cantik dengan goyangan dan desiran selisih daunnya..(sejak bila aku pandai merapu mcm ni)




Baik....
Sejarah merupakan guru dan motivasi hidup kita....(aku bkn nk ajar sejarah daaa)


Nabi Adam a.s diturunkan ke dunia.....terpisah dengan Hawa', cinta yang tercipta di syurga kini dibatasi rindu di dunia......dengan izin Allah akhirnya ketemu jua.....


Nabi Yusuf a.s terpisah dengan keluarga begitu lama dek kerana pelbagai kezaliman yang berlaku ke atasnya sehingga Baginda sudah dewasa ....dengan izin Allah bersatu jua sekeluarga...


Nabi Musa a.s...Allah pisahkan baginda dengan ibunya.....bayangkan tuan-tuan...baru ja lahir....mak umi ibu mama mami mom mother mana yg tak sedih kena pisah ngn anak.....9 bulan cek oiii....mak kita ni dok usung la sana sini pi balik...sanggup tak minum pepsi...x makan itu ini....pantang macam2.....demi mendapatkan anak yg soleh dan solehah serta cerdas dan cergas....akhirnya...dengan izin Allah ketemu jua ibu Musa a.s dilantik menjadi ibu susuannya di istana firaun.....fuhhh....Allah punya tadbir dan takdir tu tuan-tuan.....subhanallah.....molek sungguh...


Paling hebat terima ujian......cinta kepada Saidatina Khadijah tersentap dengan pemergiannya yang abadi lantas menggelegak tidak terkira didihan rindu Kekasih Allah Muhammad SAW kepada isteri baginda.....tak cukup dgn tu....Abu Thalib pun turut sama meninggalkannya...lalu Allah memujuk baginda dengan isra' dan mi'raj..


Selepas hijrah Nabi Muhammad SAW bersama para sahabat.....rindu tak terkira mula memanasi kepada kampung halaman Mekah....cinta dan sayang kepada kampung halaman biarpun kat situ puak jahiliyah yang memerangi Baginda....tatkala sesudah solat Baginda paling menghadap ke arah Mekah.....Allah memadam api rindu itu dengan mensyariatkan kiblat ke Mekah al-Mukarramah hingga kini...


Nabi Muhammad SAW orang yang paling hebat menelan racun rindu.....namun Baginda SAW percaya racun itu jua penawar luka cinta.....Allah....peace be upon to him....


Golongan salafus soleh........rinduuuu dengan kehadiran Ramadhan....lalu api cinta pun menyala bila senja melabuh tanda 1 ramadhan tiba.....


Aku nak cite ape sebenarnye ni.....??? huuuh~

Cinta dan rindu tak boleh berpisah.....mana ada cinta...di situ rindu tggu time tuk dia celah...bukan untuk memisah......tapi untuk menambah paku kasih agar semakin kukuh...


Cinta kepada mak abah....namun rindu bertindak menjarakkan kami

Cinta kepada guru2...rakan2....namun rindu bertindak memutarkan masa menjadi sempit untuk bertemu

Cinta kepada isteri......namun rindu bertindak aksi dgn pelbagai kerenah dunia hingga kadang terpaksa berpisah seketika...di hati ingin setiap hari bersama(aku bujang lg daaa...sje berangan)


Sonokkan bila rasa cinta dan rindu kepada Allah ni hebat....aku ni setakat bole bising kat blog je la.....nk feel tu bkn senang......tp aku yakin para pembaca semua mantap dan hebat dariku..

Allah ybarik lakum.... :)



Allah....
Ampunkan aku kerna sukar hadirkan cinta dan rindu kepadaMu

Ampunkan aku kerna lemah untuk cinta dan rindu kepadaMu

Ampunkan aku kerna manis bertutur cinta dan rindu....namun hati penuh palsu

Ampunkan aku kerna menasihati manusia agar cinta dan rindukanMu sedangkan aku tidak begitu

Ampunkan segalanya ya Allah.....
Wahai Yang Maha Pengampun



Suka tgk org2 yg hebat menyumbang idea dan daya untuk Islam...
Suka tgk wajah lesu mereka penat memikirkan kemajuan Islam...

Aku...? Boleh suka je la....apa kelebihan aku pon ntah.....ya Allah....show me your sign :(



Kepada semua yang mengenali aku....maafkan segala salah silap aku....sengaja atau tidak...

Ajal maut tak kenal siapa.....tak lewat dan tak cepat....sampai masa jasad dan jiwa pisah jua...mohon mati dalam syahadah...di jalan fisabilillah......

Mana la tau kan tuan-tuan.....kot2 inilah penulisan blog aku yg terakhir....kot2 esok lusa dah xdak kat dunia....


aku bersama insan yg suka 'tipu' aku bila ditanya dy menjawab
"xletih, xlapar, xsakit, dan duit byk lagi tuk hairil...jgn bimbang...mak ok...~"




LOADING ERROR SAYANG SEMUA
MAAFKAN AKU KERANA SELALU ERROR




Ok......ma'as salam ayhal ikhwatul ahbab ^_^
See you all at jannah.....with Allah mercy