selamat hari guru

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful



1988-akhir hayat - daftar masuk STMP......Sekolah Tarbiyah Mak Pak..


1993 - masuk sekolah PASTI, tapi stgh taun ja....aku pon x tau pasai pa aku xmau pi..mak aku marah x kira :P


1994 - masuk lak Tadika Perpaduan....best...men lego..plastesin..tp membaca patah haram x reti...LOL


1995 - SK Kamunting.....masuk kelas 1 Cahaya....third class..cahaya konon....dok buaih lagu tu gak..


1996-2000 - darjah 2 aku kat SK Bukit Jana, pindah pasai umah aku pon pindah gak....smpai darjah 6....drjah 3, 4, 5, sraight jd ketua kelas....pehh...berpengaruh gak aku....hua3x...but sadly :( time djh 4 skerat taun ja pasai kena pecat....

Sir Siva: "Hairil nakal x..?"

Bebudak: "Naaaaakaaalll.............~ (15 harkat, dgn makhraj n tajwid yg tepat)

Sir Siva: "Ok...kita pecat dia ye....ganti lain....."

Ceiitt....hempa gak yg lantik aku dulu...!!!! betrayer.....!!!

Tapi dajah 6 aku jd pengawas yg cukup berdedikasi....huh! Sayang gak hempa kat aku na.... :P

(1995-2000 skolah agama pada sesi petang)


2001-2006 - Sek Men Raja Doktor Nazrin Shah.......dari budak berhingus sampai la jd budak yg da pndai lap hingus sniri...

paling best kena hayun tongkat semambu kt betis kiri ngn Us. Esmone sbb kantoi x tuuuuuuttt.........~

pehh.....start dr tumit sampai ke punggung x rasa adanya pengaliran darah dlm tubuh.....pedih gilaaa.... :(

Masuk kelas terpaksa duduk dgn penuh sopan....lemah lembut ala malay girl terakhir gitu sblm melabuhkan punggung ke kerusi dek krn pedihnya jasad dan jiwa..



ni lah Us. Esmone ...spoil toi la cat bwh tu...!!
(apsal aku pejam?)





2007-till now - la ni ana di fadang fasir da...itu unta-unta smua funya temfat da...





Selamat Hari Guru kepada semua tenaga pengajar di seluruh dunia..terutama mereka yang pernah mendidik aku.....sy tau cikgu....mesti menyampah gila nk handle student yg sgt mendengar kata ini....hahaha...





terima kasih kerana..
memulas telinga
merotan tapak tangan
serta arahan pumping atas pentas dewan


sampailah kini aku menjadi aku......



Ketahuilah guruku...
Selagi aliran darahmu mengalir.....selagi itu jasamu ditulis sebagai ganjaran yang amat lumayan di negara abadi...



Allah rahmati kalian..... :)






Ok...ma'as salam ayhal ikhwatul ahbab ^_^

2 Comments:

aLiph said...

sek agama pagi ada laa...kat masjid kamunting..

org carry ko nek beskal ..cet....

adikmu said...

hahahaha...betoi2....
x ingat da....

hahaha LOL