bila diri disayangi

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful



Ukays
Bila Diri Disayangi



Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malamku
Tak akan ku jemu menyebut namaMu


Tiada batasan waktu
Tiada tempatMu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Keagungan kasih merubah takdir


( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani

Bila terkeliru ku ucap namaMu,
Terasa diriku kembali dipandu


Engkau yang pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan Engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayangMu
Ku berserah diri

...................................................................................................



I specially dedicate this song to all who seeking for kasih sayang....bagi meneruskan baki sisa hidup yang x tau perit apa lagi bakal menerjah....dan xtau bila mati walaupun sihat..


hmmm.....aku bukan nk berceramah...kalo aku ceramah kompom org bosan....silap2 tapak selipar free di kiri kanan pipi ku yang dah memang x putih......ditambah lg pula bedak cap debu jalanan belakang umah aku....

"Ceeiit.....bek aku nengok chef wan show ngajo wat cucor...." ujar mereka sambil mengangkat sbelah lg selipar stelah yg sbelah lg da baling....kalo hempa baling selipar cap croc, bethoveen, gucci, bonia...aku rela sambutt....mahai tuu....

huahua..3x


Ya.....
peranan hidup kita ni x lari dari menjadi seorang hambaNya...anak...suami...ayah...juga rakan....


The greatest example that can be used as a guide....Nabi Muhammad SAW..Baginda tlh pon mngajar kita melalui teladannya sbg hamba Allah....dia sbg anak...dia sbg suami....dy sbg bapa....dy sbg pemimpin.....dan sahabat...


Tapi aku nk fokus kat sini sbg kawan.....yg lain hempa wat ulasan sniri na....


Kdg2 terpikir selama aku hidup ni adakah aku kwn yg baik kpd kwn2 aku...
atau kawan kpd kawan2 aku....
atau kawan kpd kawan kpd kawan2 aku.....
atau kpd kawan punya kawan yg kawan dy tu punya lagi kawan belah mak dy yg sepupu dy punya adik..
atau kawan2 dy yang aku patah haram x penah kenal tetiba wat ramah ngn aku sambil mnghulurkan air sunkist lalu berkata "Sedap ni....try minum.." :P


Hidup berkawan indah....kongsi mslh...kongsi ceria...kongsi itu ini....nak wat apa pun semangat bila dia mendorong kita dr belakang...

Tapi jd laknat bila khianat....
kami berlindung kpd Mu Ya Allah dr mnjadi sdemikian...


Tapi ada kawan yg x kisah.....dikhianati pon dy tetap saaaaaayaaang kwn dy...sbb dy meneliti dgn mata hati.....kawannya itu pernah mengecat dinding hidupnya dgn keputihan....namun mgkin sedikit terleka dy tercat siiikiit warna hitam....

Kawan x kisah tu pon kata "xpe....sikit je hitam....leh padam...xkan sbb sikit ni nk roboh dinding ni....da penuh da awak cat putih.....cantiiiikk..."


Huuh....aku nk cite ape sbnrnye ni....mesti rasa nk sepak je owner blog ni...hahaha

Dunia kini..
Ada anak yg mak bapak benci dy....
Ada mak bapak yg anak benci dorg...
Ada kawan yg benci kawan dy....

Masa tu mmg rasa adakah aku ni mmg dilahirkan utk dibenci...dan x layak dikasihi walaupun ingin mengasih....

Tapi tuan2 dan puan2.....
Tenang........masih ada yg sayang......sape..?

Ala...cam la xtau....time susah lembut gigi dari lidah minta tolong kat dia......banjir abis pipi...da senang.....dia pon da x kenal....tp dia still taburkan sayang dia....

Yaa.....
bilaku sedari diri disayangi....langkah kaki ini semakin berani...

Segala puji bagiMu Allah....aku susah Kau sayang...aku senang pon Kau sayang...

ampunkan aku kerna x hargai setiap gas O2 yg aku sedut....
ampunkan aku kerna x hargai setiap perjalanan hemoglobin dlm tubuhku...
ampunkan aku kerna x hargai setiap protien, karbohidrat, zat besi, glukosa, laktosa, vitamin yg aku makan...
ampunkan aku kerna x hargai setiap fungsi serebrum, serebelum, medulla oblongata yg cantik terpelihara dalam tempurung kasihMu


Apapun.....mekasih kpd kawan2 yg sayang aku....aku minta maaf kalo sayang aku x setimpal dgn jasa kalian.....aku ni error la.....sabar je la korang....melayan kerenah error aku...



SELAMAT BERKAWAN DENGAN ERROR




Ok...ma'as salam ayhal ikhwatul ahbab.. ^_^

0 Comments: