Cerita aku lagi

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful

Sambung ceghita lagi...hampa janganla boring naa...aku xdak idea lagi nak tuleh entri sirah2 nabi atau pon entri ilmiah...harap hampa xnyampah la noh..hehehe

Hat nii memang ceghita hampeh...aku memang dak baek..tak pcaya lagi?? meh baca ni plak......jeng....jeng...jeng.........

Masa aku darjah enam...nak ambik upsr dah..sebelom upsr tu kan ada exam percubaan..haa....nak wat ceghita..kakak sulong aku cekguu..cekgu ajaq subjek sains..kebetolan masa tu kakak akulaa penggubal soalan sains untuk percubaan tuh.

Kakak aku bawakla balik umah soalan-soalan tu...aku nampak tuh..just belek-belek ja...pahtu kakak aku.."haaaaaaaa.hang jangan bukak soklan tuh..pegang xpa,bukak jangan!"

Aku pon...senyaplaa...tapi tak lama pahtu..btanduk!! hahahaha...aku dengan sesilent2nya buat percubaan berani mati punya gi bukak kertas soalan tu...huuuuuuuuh~kecut gak perut..tapi semangat nak tengok soalan tu memang berkobar-kobar!

Tapi aku xdan nak bukak soalan...yang dan bukak..slip jawapan objektif!!! huaahahaha...aku pon dengan tangkasnya segera menghafal jawapan secepat mungkin sebelom kakak aku nampak!

Akhirnya......huh..aku cuma sempat hafal sepuloh jawapan jaaa...hafal sungguh2 ni..macam hafal sifir tu!

Esoknyaa kat skolah...cekgu siap edar kertas soalan dan kertas jawapan..cekgu kata "ok, boleh mula menjawab sekarang"

Nak tau apa?kawan2 aku baru baca soklan no 3,aku dah jawab soklan no 11! hahahahahaha..hasil dari hafalan aku malam semalam......akhirnyaaaaa sains percubaan aku dpt A! jgnla hampa kata aku tipu...mana ada tipu semua..soalan len aku buat sniri paaaaaa :P

Heheh...aku memang baik tahap gaban..kalo aku jahat...aku hafal semuaaaa..tau tak!kihkihkih...jangan maraaa yee

2 Comments:

deena farhana said...

09 nov 2000,ipoh,perak-"seorang calon upsr telah diberkas kerana dipercayai telah membocorkan soalan sains pada peperiksaan percubaan upsr"

RUPANYA ANDA BUDAK ITU???!!! HUHHH

hairil said...

10 NOV 2000, ipoh,perak - "pelajar yang diberkas semalam dibebaskan semula kerana mendapat A dalam subjek itu beserta dengan wang kebajikan." ketua polis pusat