Cerita aku masa kecik

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful

Kalau hampa nak tau..masa kecik2 dulu aku la budak paling baik kat kampung.....tak pcaya? meh baca ni....................

Once upon a time.......i walked over the river....then...suddenly the crocodiles ngaaaaaaappp my leg.....ehh...silap2..silap story.....towieeeeee..ok2 ni betul2 nak ceghita..

Masa kecik2 dulu..aku ni memang kecik..satu hari,jalan kat depan masjid dekat dgn rmh aku..tetiba aku dengaq bunyi kucing menangis..err...camana tah bunyi..tapi aku mmg yakinn seyakinnya kucing tu tgh menangis....hehe..lps tu aku pun dgn tangkasnya berlari sekitar halaman masjid cari arah suara kucing tu..

Punya letih aku carik, xjumpa! suara kucing tu pon makin lama makin hilang, macam da habis energy dia nangis..aku plak makin susah hati (cee...budak baik kan..mestila ada feel camtu :P)

Tak lama pastu, kucing tu bunyi lagi, kali ni dapat agak dari mana. PEHHHH!! dalam kolah masjid rupanyaa!! tgh terendam dalam ayaq kolah!! tapi.....aku xleh lagi selamatkan kucing tu.tau sebab pa?? sebab aku pendek la..aku pon panjat kolah tu dgn semangat waja..dan akhirnya berhasil berdiri kat tepi simen kolah tu.

Tapii...stil lagi xleh selamatkan anak kucing tu. Tau sebab pa? sebab anak kucing tu duk tengah2, tgn aku pendek! mana la nak sampai nak ambik...aku pon ambik timba,pelan2 meneruskan misi menyelamatkan anak kucing..

Belum sempat kucing terselamat...."awat hang buh anak kuceng masuk dalam ni hah!! hang mmg nakai laa herel!!"

PAANGGGGGG!! huuuuuuuuuuh~ pak imam tampaq aku!!!! dia kata aku yg lempar masuk anak kucing dalam kolah tuu!! masa dia tampaq,naseb baik aku tak pelantin masuk dalam kolah sekali ngan anak kucing tu tau!! huh.

"bukan sy pakcik........... :( " dengan muka seposen aku mintak simpati kat pak imam tu.

"jangan bohong!!pkcik nampak!!!" huh.ternyata pak imam nak saiko aku,kena tipu dak tecik cam aku yee..huhuhu

Hadoilaaa..aku nak selamatkn kucing tu laaa...bkn aku yang buh masuk dalam tuh!! hishh..pak imam tu aku xjumpa da. xtau la dia ada lagi ka dak..yg pastinya, aku masih ingat kehenseman pak imam tu kala dia menampar diriku..

Punyala aku nak menegakkan keadilan utk diriku...tapi ternyata baginya daku benang yang basah...akhirnya tampar adalah noktah bicara!! huuh~nampak bintang2 dan kunang2 laa

Nasib badan..mmg muka nampak cam budak nakal kot. Huh. tu baru skit aku cerita kisah aku kecik2, ada banyakkkk lagi cerita..tunggu naa..hehe

8 Comments:

deena farhana said...

hahahahaa! kot2 pak imam tu bakal pak mertua..huahahaha :P

hairil said...

huiihh...ada lak

masa tu anak dy dia suma da kawin

sy pn x memiliki kejantanan sejati lg time tu... :P

melatidaisy said...

salam..

huhu .. sgt kesian ..

tp cerita yg sgt comel.. haha =)

smoga "budak baik" kekal dengan peribadi yg mulia itu..hehe

hairil said...

wslm...


allahumma ameeen.....allhumma lak..

:)


hoho..zaman tu xde cc tv...kalo x da lama sy replay bg dia tgk..~

maCy said...

hahaha. sangat comel! credit to kak deena macy datang sini dari blog dia ;)

hairil said...

to maCy


dulu deena silent reader sy...

skg sound reader...hua3x

meaksih maCy sudi tggalkan tapak kasut kt sini :P

nnt sy gi tapakkan kasut kt blog maCy ye...

maCy said...

sound reader xpe jgn kene sound suda. haha

deena farhana said...

kene sound pun xpe macy, telinge sy xkan dgr sbb dia duduk nun jauh di fadang fasirrr sanaa..heheheh