cekgu..!! saye nk jd....

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful



Sebut cita2....aku sgt lah x pernah konsisten tulis cita2 kt dlm profil dari tadika sampai besaq paaaannjaaang...seingat aku...aku penah tulis..


Nama : bla...bla...bla..

Kelas : 3 Wira (kelas bdk2 pndai ni....ngeh3x)

Cita-cita : Bomba, Jurutol highway, Posmen, Cikgu Math....


penah la skali brangan tinggi sket....angkasawan (time tu berkobar x hengat nk stdy)

bila compare ngn membe bleh plak dia ckp "hek eleh.....hang x power...tgk aku tuleh pa...pembaiki aircond!"

Ishh....naseb moral aku time tu sgt tinggi.....maka kesabaranku mampu menandingi sebesar mana gelora ombak lagak yg mendatang.. :P


Zaman kini...profession antara yg menjadi aset dan modal bg seseorang utk menampakkan diri sebagai org yg memiliki kredibiliti...ketrampilan....karisma...dan lain2...


Aku penah ditanya....."abih blajaq nnt nk keja pa..? Mengajaq kaa....? blajaq jenis tu bole keja apa ja...?" tanya makcik tu kat aku sambil wat muka full of question mark...mentang2 dy ada bisnes kek.....xpa....nnt aku suh bini aku wat kek byk2...juai betoi2 tepi umah dy...hua3x


Lantas aku pn "Issh....makcik.......sy up skett......baru sehari abih mengaji......esok gak bukak restoran" nasib makcik tu bg aku kek free....heee


Tak kira la apapun...petani...nelayan...cuci sampah tgh bandar....CEO...pengarah syarikat kropok ikan...bla....bla....yg tak enaknya bila rasa dia tu gaji BESAAAARRR punya.....jawatan BESAAAARRR gilaa.....badan 50kg tp sembang 'obesiti'..



Don't mind whatever you will going to be.....asal anda memiliki ketulusan hati (pinjam tajuk lgu anua jen :P ) saling menghormati...... tidak mudah menghukum dan menilai insan....


Kalau akhirat kelak kita dibarisi mengikut profession.....da lame aku jd doktor gusi skg :P


Moga Allah berkati segala cita2 kalian dan apa jua yang kalian lakukan... :)




Aku ingat aku nk bukak kilang mengeluarkan alat tampar laju2 org yg blagak gaji besaq

0 Comments: