fanaaaaasnyaaa..

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful

Koboi ni....jgn main2..Aku lupe nk ajak kuda aku join skali begambar :P

Musim panas mesir ni mmg HOT!!

Tengah malam cam tengahari da.....tengahari cam bejalan dalam ketuhar...tengah petang cam kene kukus....pale panassss...hati pun mau nak panaaaas ..setan meloncat2 sane sini.

istighfaaaaaaaaaaaaaaar.............

Siangnye panjang bebenoo......14 jam gak la....kalo jemooq kain xdan nak sepit da kering da (teruknye menipu)

Aku pun heraaan camne bewaak pdg pasir leh slambe je main aci nyorok ngn membe dy tanpa seurat benang pun tengah2 panas cenggini..

Malam plak x sempat megi nk masak da nk subuh daaa! (agak2 la nk tipu)

Dulu masa first aku sampai ke mesir bln puasa..15.9.2007 x silap aku, kalo dari malaysia ke sana memang patah balik la masa maknanya....x ke puasa lebih dari 12 jam...gua tengok mat saleh da menjilat ayam sbelah aku...lantas aku pejamkan mata sambil memaksa diri ini tidur bersama perasaan gundah itu.

sampai la transit kat airport qatar. Membe2 aku dalam 5 6 orang da bernafsu da bukak puasa....siap sorg sebijik hamburger....

Dengan penuh kesabaran, air liur yg menerjah ke rongga kerongkong ini ku rasakan bagai gula2 halls perasa pepsi, ku teguhkan jua pendirian kerna ini terbiyah kehidupan (banyak cite plak.musafir buke je laaa)

Konon la "an tasumu khoirul lakum"....da nk pecah da usus tahan... :P sampai kaherah da macam baru klua dari fadang faasir da. Muke da cam kene facial pakai api da aku tgk.

Len kali buke je laaa.....ngade2 nak tahan sampai pecah perut...!

Islam bukan agama yang prejudis....setiap pengamalan, tatacara hidup dalam islam ada dasar yang kukuh dan logik. Bertepatan dengan kehidupan harian manusia. Dari bangun tidur sampai la tidur balik.

Tiada undang-undang yg paling tepat dan adil selain sistem perundangan islam. Berapa banyak dah kajian yg terbukti depan mata kita mengenai kebenaran dan kehebatan islam. Tapi kenapa kita masih lagi rasa macam x feel sgt power islam ni....?

Pemikiran kita telah di rantai dengan kepalsuan barat melalui zahir mereka yang lumayan. US kalo wat filem...tengok dy tayang negara dy camna....sana sni mencakar2 langit....teknologi ketenteraan dorg....rumah besaaaaaaaa.......kete besaaaaaaaaaa......tujuan utk umat islam sebut "waaaaauuu" kat depa...

Tapi sayang bila perundangan islam yang asli ini dipertikaikan orang islam sendiri....they say "kuno" dan kini sistem itu telah di rojakkan dengan perundangan yang bersifat liberal...lalu jadilah sebuah negara yang merendahkan-rendahkan ilmu agama dengan menyempitkan frekuensi penggunannya yang syumul.

panass laaaaaaaa....gua nak gi terjuuun tab mandi jap.byeee

ma'as salammmmmm...


kabuusshhhhhhhhh!

2 Comments:

deena farhana said...

koboi tahan je panas, nape koboi ni xtahan panas lak? :P

hairil said...

ni koboi kamunting la...

huhu..