Handphone - connecting people

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful


Zaman aku dulu nak ada henset bukan senang.....aku teruja betul bila dpt men game henset abg aku nokia tiga tiga skupang masa umur aku dalam lingkungan hingusan meleleh pastu x reti2 nk lap...pastu men tekan2 lagu bunyi tet tet tet.....tutup bukak tutup bukak(crazy :D)

3 3 skupang



Aku mula memiliki henset setelah tamat zaman persekolahan tingkatan 6(stam)..tu pon kak aku bagi...canggih gak la kalau nak dinisbahkan masa tu...Sony Ericsson K700i


kak aku bagi....syg my sister.. ^_^



Jame lo ni....budok-budok kecek pom bulih hencet doh(broken klate :P)

Bukang maing canggih lagi...hok ade gengm(game)..bulih tepong napok muke orang(broken ganu)

La ni lagi power....siap leh tekan skrin....kluaq smua benda...habaq ja bnda pa x kluaq...tolak batu ngn kayu ja(tok aku punya bahasa)


we got a mp3.....we got a video...we got an internet server...we got a 3G...and much more than that....furthermore, human expertise was making various of technologies to facilitate the life of people...



Baik....(gaya cikgubaru sehari start keje)


Aku teringat satu nasihat yang diberikan oleh Ustaz Salman Maskuri, beliau mengatakan....lebih kurang camni la bunyi dia...secara kefahaman ayat...


"Henset(sambil tunjuk henst lawa dy :)....apa tujuan kita beli ia....sudah tentu yang paling utama untuk menghubungi kawan2...mom n dad...isteri(aku slalu kol :) atau pendek cerita mengekalkan hubungan.....bak kata omputeh...keep in touch(betoi ke vocab :P )


Sama la macam solat.....diprintahkan kita solat ni tuk apa....sudah tntu agar hubungan kita dengan Allah SWT sentiasa berbunga....manja...loving....romantik..."


Jadi solat adalah salah satu 'alat telekomunikasi' yang lebih canggih dan holistik...nak minta apa kat ALlah....hanya perlu 'dail' mengikut kod solat tertentu....dan call....


Tapi nak call Allah ada limit tempoh la....ni subuh mata dok lip lap...lip lap....


bak kata my mother "orang pagi dah wat taik gigi...hempa dok wat taik mata lagi" ujar beliau memarahi abg2 dan kakak2 aku......aku x kena marah...sbb tidur kat luar umah....hahaha....just kiding.....



Baginda SAW sebelum wafat memesan kepada umatnya solat....solat...solat.....


Tapi kita dok baloq liat lagi...(x paham bukak kamus Dewan Bahasa Utara :P )



Hamba ingin khabarkan kepada kalian bahawasanya tika dahulu hamba pernah bli hencet gak.....setelah mana aku rasa nak tukar K700i itu kepada yang lain...sudah lebih 27 purnama hamba menggunakannya hingga kini.......itu je... :D


Aku memperalatkan Piah(dalam gambar) sebagai model kepada Sony Ericsson W810i tuk mempublisitikan henset dan tuan empunyanya...ngeh3x.










Aku nak jual henset ni dengan harga RM 120 000.00 pastu nak pakai duit tu nak kawin....tolong la beli weii...!!!! :(




Ok....ma'as salam ayhal ikhwatul ahbab..

4 Comments:

deena farhana said...

mak aih..120 000,00??? tucin2 dgr pgsan trus.

bape geneh komisen piah jd model hnset ni? :P

comelnye la piah..aduhaii..

deena farhana said...

nape tulisan yg lain tu kecik nk mampus? bek delete je..biji mate btl2 duk dpn laptop nk bace tulis ape daa..naseb baik la muka piah ade..

:P

aLiph said...

E810i....canggih...

hairil said...

to aliph :
hahaha....silap2....da tukar2 da... :P

to 'Pena Error':
120 000 tu termasuk kos penerbangan ke K.M :D dan belikan spasang lagi beethoven...hehe

piah tu sumbat mulut dy oren je....tu la upah dy..ngeh3x

haha...one more...spoil la font tu....da tukar da....