Cat and Abu Hurairah

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful


Cat.....hmm...should i tell you what was that?? Budak kecik pon tau bila tengok haiwan omnivor tersebut dengan menggunakan gaya bahasa kaum baby..


"e'eh....tucin la..."


"eee.....cat..." (sambil wat muka prasan comeii)



Piah(nurul imtiyaz sufiyyah) anak membe aku pon kenai kucing....xkan la hempa yg da umoq tahap wajib kawin x kenai....(aku rsa aku da wajib :)


Piah...anak buah kesayangan kami di Mesir


Emm..
Abu Hurairah is one among the Muhammad SAW's companions....i mean sahabah...


He was Al-imam Al-faqih Al-Mujtahid Al-Hafiz, Abu Hurairah Ad-dausi Al-yamani..
Too long story about him.....gelaran 'abu hurairah' itu pun dek kerana sayangnya beliau kepada kucing...

kalau anda ingin tahu lebih lanjut mengenainya...boleh rujuk mana-mana kitab yang menceritakan perihal sejarah hidup dia..unik....sangat unik....try la baca...aku bg homework kt hempa.. :P



Ape yg teman nk cite sini sbenonye.....The Almighty Allah Azza wa Jalla menciptakan haiwan yg diberi name kucen yg penuh kecomelan... Subhanallah....


Tu je nak kabo....

































Aku kalo jumpa mnatang camni....sering menggunakan ayat metafora "aku nk sepak-sepak smua kuceng ni...ahhh....what a cute animal...!!"


Logik la sket...xkan la nk terajang dy...aku cuma nk gambarkn..alahai....~


Sayangi haiwan....jgn wat kerosakan pada alam...


cheerful....




Ok....ma'as salam ayhal ikhwatul ahbab... ^_^

4 Comments:

aLiph said...

ciko...labu..

hairil said...

hahaha

ada lg la..

beto..

^_^

deena farhana said...

my cat oredy dead..name rimbo..tau nape mati? anjing attack die :(

i hate dog!

mmm..piah gak pling tomei antara semua pic ni.. :P

hairil said...

yeke....alo syian..

hahaha...jgn benci smua...sian anjing yg kategori baik2...

piah tu saja nk tayang muka... :P