spoil matter that i did..AMPUN!!

Kisah 1
Satu petang aku makan bersama 'ehem2'..heee..nasi goreng kampung sepinggan kongsi, dan jus oyen(niece aku pnye broken) segelas...punye la makan sambil berbual hal isu semasa, globalisasi, teknologi, biologi, arkeologi, logi...dan kami pun kenyang, lalu dengan senyuman semanis Orlando Bloom..kami pun membuka langkah sejauh 20m dengan riang-ria menuju ke destinasi seterusnya sambil hati yang girang ni musnah kala terdengar suare merdu memanggil...
"Eeiii.......adikk.....tak bayar lagi ni..........~~ !!"

EErrrk! Menjerit kak tu panggil hinggakan merpati yang punye ramai pun terbang..pehhh! Aku takde hal ngan merpati tu....lantak dia la nak mati terkejut stroke pon...masalahnye ribuan pasang mata memandang bagaikan aku ni memang pencuri yang dicari-cari selama ini.huuuh!


Kisah 2
Tika aku darjah 1, mase tu English Class, hari Rabu...aku dengan semangat yang berkobar nak blaja subjek ni dengan harapan besaq nanti aku pandai cakap omputih.. aku pun capai pensil dan mule tulis day and date kat atas skali dalam buku tulis tu... oleh kerana terlampau semangat, aku mengambil masa yang agak lama pasai aku tulis dengan berhati-hati agar pronounciation aku betoi dan mendapat pujian teacher aku nanti :P

Tibe-tibe PAAAAANNNGGGGGG!!! Telapak tangan wanita terasa 'enak' bertenggek kat muke aku... "Nape tulis camni??!! Padam balik!!!!" Takkan la kerana aku tulis wednesday camni pun nak kene slap.... pastu teacher suh padam dan tulis lain macam yang aku tulis sblom ni... maka jadilah begini.
Teacher.......tulisan sy burukkkk......nak ubah bagi lawa pon salah.....what a lonely and sadly
Aku pasrah :(


Kisah 3
Darjah 1, kelas muzik... kami semua kene susun bangku rapat2 dan mengadap cikgu sebelum dia suh nyanyi lagu "Jambatan Tamparuli"... depan aku ade budak tetoot(ketot), aku ni memang tetoot da...dia 1000x ganda teciik lagi dari aku(jahat gilee aku) Pastu entah macam mana membe sbelah aku ni bertanduk suh aku ludah kpale dia...

ye la.....kpale dia bawah dagu aku je...senang bebeno nak sekeh :P aku pun dengan bengong+jahil pi ludah kpale dia... bukan main girang rakan taulan aku melihat perbuatan mazmumah ni...aku makin semangat mendapat sorakan halus dari mereka dan terus 'tuuuuiiihhh' dan 'tuuihh' dan 'tuiihhh' dan 'tuuuiihhhh' lagi sampai belumur 'air barokah' aku atas kpale dia... yang aku pelik pasai pa dia tak sedaq kpala dia dah bersalut :P

Rupenye dia sedar je sebab esoknye mak dia datang nak tampar laju2 sape yang telah wat onar dengan anak dia... pehhh..setangah jam aku nyorok blakang pintu kelas, gilee...dengan berhabukk...lipas...semut apiii terpaksa aku harungi demi menyelamatkan diri yang memang jelas dan terang bersalah. Akhirnya mak beliau akur dan berlalu pergi sebab tak jumpe aku :P


Kisah 4
Mase skolah menengah...kem bahasa inggeris.. pendek crite group aku da melanggar undang2 dan enakmen yang termaktub dalam perlembagaan kem tersebut. Maka malam tu kami di panggil ke hadapan mengadap rakan taulan yang lain... punye la marah teacher mase tu.... bese la..budak laki ni memang 'rajin' kalo suh wat keje :P

Berleter punye leter.....then she says "yang pompuan semue....! orang macam ni ke kamu nak wat suami??!"

EErrrkk!

Lantas mereka yang kaum hawa/warga bertudung/kromosom XX/daughters dengan penuh ayu menjawab..... "xnaaaaaaaaaaaaaaak......~ " maka ketika itu dalam kpale aku mule membayangkan yang syarat pernikahan telah bertambah kepada SMART ENGLISH!!

aduhhh......kepada aweks aweks sekalianssss....haraps maklummsss...aku tak ghetiiss omputihhss

لكن اني استطيع ان اتكلم فى اللغة هذه

heeee..


Ya allah......moga semua orang-orang yang telah aku lukai dalam sedar atau tidak dengan lembut hati sudi memaafkan aku dan menerima kenaifan ini..

Teacher...!! Kalo sy tak pandai BI tapi bini sy pandai takpe ke........... ngeh3x :D

3 Comments:

deena farhana said...

Ya salaaaaam..

buaih noo..

kena mintak maap le dgn budak yg tsalut pale dgn ayaq barokah tuu

deena farhana said...

lupa nk komen tang kisah 1 tu.

mesti 'ehem2' awk tu sgt bangga pd ptg itu kerana 'ehem2' nya ajak mkn tapi xbayaqqq..pehhh

hairil said...

to deena:

'ehem2' tu makan x abis kan...sy sebat sumee..otomatik sy wajib bayar

kih3x


budak tu da maapkn sy...ritu knduri kak dy terjumpe :P