emneya contest giveaway

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful


Alkisah.....~

1) Beta telah memfollowkan diri beta pada blog ni sejak 7 purnama yang lalu. Beta tak pasti beta yang ke berapa, sebentar ya..

"Dayang!"

"Ye ampun tuanku"

"Beta org ke berapa agak2 ya dalam pena farhana???"

"Ishh...patik pun tak ingat..tapi yang penting tuanku bkn top ten laaaaa"

"Cissss....melepasss....apa nickname betaa?!!"

"hairil tuanku..."

2) "Hulubalang! Da link blom blog tu?!!" "Da tuanku........"

3) Pada firasat beta semua entri tu beta da komen, nyatakan pada beta manaaaa lagi yg x komen....jika tiada beta sanggup turun takhta sambil x pakai baju kini juga! :P

4) Terang lagi bersuluh atas tu haaaa...aku dah tempek daaaa....gam UHU lagi! Tak menang lagi xtau laaaaa :P

5) Adoiii...nak kena suh org komen byk2 entri akuu?? Hat ni macam susah skit laaaa....blog aku ni slalu org bunian ja yang mai...pastu kalo depa drop komen mmg x nmpakkk.....muahahaha

6) Soalan: Buat karangan ringkas dan kreatif tentang Pena Farhana dan Emneya (saya akan ambil kira gaya bahasa dan cara pengolahan entri)

Type pakai kaki je ni.......(blagak sungguh beta)

:)

Alkisah......

Pena Farhana merupakan seorang novelis maya yang memiliki bakat dalam bidang penulisan dan mewarna(saje tambah :P) Ini jelas bagi sesiapa yang sudah menuruti kisah Emneya hasil lakaran wacana minda beliau. Membacanya seakan kita berada di alam karyanya hingga terasa diri ini turut berwatak dalam kisah tersebut.

Emneya memaparkan kisah perjalanan hidup seorang wanita yang awal hidupnya hinggalah dewasa sering dibelenggu kesedihan. Namun, kecekalan hati wanitanya memadamkan segala api keresahan. Kini beliau telah pun memiliki pelengkap hidupnya yang menjadi sandaran suka dan duka. Tapi lain pula halnya apabila kebahgiaan ini dirobek sedikit demi sedikit oleh ibu mertuanya yang aku rasa elok tauk je dalam kandang kambing....suh kambing2 tu tampar dia laju2....grrrrRR!

Kisah hiba ini telah memukau ribuan mata pembaca untuk terus menanti episod yang seterusnya dek kerana kekurangan ajaran datin tu semakin menjadi-jadi terhadap emneya yang tak pernah sekalipun berlaku dendam terhadap mom inlaw nya.....peeehhh....power la cerite ni....pandai pena farhana buat (bodek nk menang!!)

Tapi tak cukup best la aku cite sini banyak2...nak tau gi la seniri kat pena farhana ni....xyah bayar pun nak bace....free.....membaca adalah amalan yang sihat :D

"Dato Bendahara, sila bacakan nama2 yg terpilih dari rakyat beta untuk ditag"

"ADALAH DENGAN INI, PATIK MENYIMPAN MOHOR BESAR MENGISYTIHARKAN RAKYAT2 YANG DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN....mereka ialah:

1) cemomoi
2)lokman
3)nurul farid
4)humblehayati
5)melatidaisy


promote suda.....link suda....komen suda.....adiah je blom..............heeeeee

OK....selamat maju jaya wat pena farhana...aku sebenarnye tgh kering duit ni.....ape kate letakkan je aku sbg juara menunggu...muahahaha..

Setelah kian menatap penulisan saudari novelis ini....ku rasakan jemari yang naif menulis seakan mampu menari..

Sekian, wassalam.

3 Comments:

Far8 budak baik said...

hahaha..farid tak bace kot novel ni..
tak ley ikot...huh

kella said...

deena ada jemput hari tu untuk join contest dia.. belum join lagi..

terokai seni said...

oo tima kasih dok ingat kat koi... ada le deena jemput sertai contest tu cuma blom berkesempatan nak buat n3 tu.. apa pon syukran jazilannnn