hudud bagi anda macam gula-gula

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful

"Undang-Undang hudud, tidak akan dilaksanakan di Malaysia ini tetapi kita terima ini adalah undang-undang Tuhan dan sebagai sebuah parti yang terdiri daripada orang Islam, kita terima hakikat ini tetapi jika ia hendak dilaksanakan ia mesti berpaksikan kepada realiti."

Sumber dari MalaysiaKini

Waauuu...

kalo hempa baca mesti huraian kefahaman dia lagu ni la kan;

"Undang-Undang hudud, tidak akan dilaksanakan di Malaysia ini..
-jadi jawapan dari Prime Minister kita ni adalah HUDUD is NOT ALLOW into our country.neverrrrr

"tetapi kita terima ini adalah undang-undang Tuhan..
-alhamdulillah...doktrin pada agama tauhid Allah masih kukuh.ameeeen

''dan sebagai sebuah parti yang terdiri daripada orang Islam, kita terima hakikat ini..
-ya...sesuai dengan makna tauhid iaitu membenarkan dengan hati dan dibuktikan dengan perlakuan

"..tetapi jika ia hendak dilaksanakan ia mesti berpaksikan kepada realiti."
-whaaatt?? macam pending skit ayat ni...nampaknya negara 1Malaysia yang dikatakan daulah islamiyah ini masih lagi perlu dikaji tahap keyakinan rakyatnya pada sistem perundangan islam.

syariat berpaksikan realiti atau realiti berpaksikan syariat?

beraaaaaat demo ni....terbaaalik suda

Hudud adalah hukum dari Allah yang diturunkanNya menerusi pembawaan Baginda SAW kepada seluruh umat. Hukum ini boleh menyelamatkan sebuah negara dari berlaku:

zina...lembut skit seks bebas

arak...lembut skit minuman kerasss

bunuh....

mencuri....tapi bak kata seorang pemuka Islam wanita kita kata
"...potong tangan kanan, pastu kiri, curi lagi potong kaki, pastu xtau nak potong paa daahh...orang bagi la dia kerja..."

peehhhh..pehh dan peehhhh

xmau cerita panjang lebaaq sangat la bab hudud ni....bab ni da hempaih pulaaaih da ustat2 kat masjid dok tung tang tung tanggg, kalau hempa pi masjid laaa :P

pi sekolah...kat sekolah pun ada mengaji bab ni....pendek kata...tanyala paklong mana2 satu pun suma pakat tau apa itu hudud. Perundangan hudud Allah ini diturunkan kepada Nabi SAW sebagai syariat yang wajib diguna oleh umat Islam.

tapi kenyataan yang dikeluarkan oleh depa ni umpama apa hempa tau?? macam dok sembang ngan Allah lagu ni "alaaa Allah....bukan kami xmau buat...tapi lecee laaa...gheenyaaahh(byk kerja)...agama lain dok hingaq nanti camna....REALITI skg tak bole laa nak watt...nnt nak cari makan paaayahh"

jadi realiti yang aku dok paham di sini adalah Malaysia berbilang bangsa dan agama,

[questions]

-nak tunggu REALITI tu terhapus baru bolehkahhh
-bila REALITI tu akan jadi fantasiiii
-apakah berbeza realiti disisi kamu dengan disisi Allah?
-Allah yang menciptakan REALITI itu...apakah kamu mahu berdalih dengan menjadikan itu alasan dan penghalang paling besaaaaaaarrr

yaa.....memang betooii nak laksanakan hudud ni bukan senang..perlukan kepakaran dari jentera kibaaarul ulama' sebagai rujukan agar tak bersalahan dengan landasan...

bukan macam wat cucoq benda ni....bancuh tepung...panaih minyak...gentel2 lempaaq buh kuali....
ia memerlukan perancangan yang teliti....apatah lagi rakyat malaysia ni macam2 jenis tahap pemikiran....baru satu perkataan yang bernama HUDUD saja da timbuuii ????? kat kepalaaa.

bukan nak kata "ala.......hang toksah duk hingaq la sangat....try duk atas tengok..." xpala hingaq skit kat dunia ni...nanti depan Allah jangan dok hingaaq "tolonggg...kalo bg kami hidup balik kami paaastii wat betui2, kami da yakin daaa!" gudbyeee la waktu tu....

pemimpin kalo ADIL, teguh dengan syariat Allah...kemuliaannya melebihi para ulama....seorang khalifah yang agung, disiplin dengan ilmu, syariat Allah.....ribuan para ulama masih lagi belum dapat menyamai kemuliaan dia yang seorang...sebab dia menjaga maslahat rakyat dari segi pendidikan...kebajikan.....kemasyarakatan...memudahkan urusan rakyat dalam beribadah dan menuntut ilmu, apalagi kalau seorang khalifah itu juga adalah seorang ulama at the same time.

Allah angkat pemimpin macam ni sangat agung...tapi kalo sebaliknya.....tunggulah kecelakaan bakal tiba.

Sepatutnya jawapan dari mulut pemimpin Islam yang mentadbir negara 'islam' adalah;

kita akan laksanakan perundangan hudud ini kerana ia adalah salah satu cabang dalam sistem pentadbiran dan perundangan islam. namun perlukan peringkat demi peringkat tatacara perlaksanaan dengan memberikan penjelasan dan keyakinan kepada rakyat sistem islam adalah totally selamat, memajukan umat islam dalam masa yang sama menjamin hak non muslim.

bukannya kata tak akan dilaksanakan...word tu sama dengan menolak hudud.

tungggg taaaang tunnggg taaanngg sudaaaa

akhir kalam...semoga Allah memberikan keampunan dan hidayah buat para pimpinan islam yg menguasai tampuk pemerintahan ini.....semoga kami rakyat yang tak serba daya ini mendapat manfaat cahaya Allah melalui kamu wahai para pimpinanku...


Maas salamm ayhal ikhwatul ahbab ^_^

2 Comments:

deena farhana said...

wow...LIKE3

Klu wat hudud, aku tau sapa yg kudung dulu nih..ngeh3

hairil said...

hahahaha...

sapa??

habaq laaa kt sini

~psssst, kite2 jeeeee~