Aku Mahu Pulang

In the name of Allah Most Gracious Most Merciful



Gelap malam pasti terang
Sang mentari pasti datang
Kesesatan perjalanan
Rahmat Tuhan menentukan

Berikanku masa mencuci dosa
Aku kan pulang menebus usia
Di musim berlalu sepi memburu
Memaksa perindu meruntuhkan nafsu

Dengan khayalan sebuah kehidupan
Jarum suntikan menjadi pegangan
Menjadi buruan

Terimalah kembali wajah ini
Jangan terus membenci sampai mati
Sedang hari berganti kau mengerti
Sedang masa berganda kau merasa

Aku manusia pelakon cerita
Di pementasan alam ciptaannya
Bukan sengaja melanggar arahan
Kadang terlupa watak dan peranan
Aku manusia

Gelap malam pasti terang
Sang mentari pasti datang
Kesesatan perjalanan
Rahmat Tuhan menentukan


Artis : Amuk
Tajuk: Aku Mahu Pulang


Lagu ni dari kumpulan Amuk....tp kalo sape yg kategori 18SG jangan tengok band ni...penampilan mereka ni da cam hero the legend of zoro (abg bandi jgn mara!!)

x seram pon...dorang pon manusia gak...tp lagu ni tersenarai dalam carta LTDL (lagu terbaik dari ladang) aku sebab lirik dy power...best...meaningful...

Kisah seorang العاصى yang da insaf...want to make a new life, hope people take it up him again...and the most important here will Allah forgives him??

Jangan bimbang.....segunung dosa kau bawa...kemudian beristghfar dgn penuh ikhlas....it does not matter for Allah to forgive you...


Moral of the song:

-masih sempat lagi bertaubat selagi bole sedut gas O2
-manusia mmg dicipta oleh Allah bersama dengan kelemahan...jd hempa jgn dok wat ghapla..
-bak kata Tok Imam dlm cerekarama 'Takbiratul Ihram' : " Setiap orang perlu diberi hak peluang untuk berubah."
-Rahmat Allah itu luas..............




Ok...ma'as salam ayhal ikhwatul ahbab..~

2 Comments:

deena farhana said...

kumpulan amuk ni baru lg ke?
xpernah dgr pun...pnyanyi die ke tu yg pakai mask?? huuhuhu

hairil said...

hahahah...

lame da la..vokalis dy la tu...